Graviteam
October 16, 2019, 10:42:35 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
   Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38
  Print  
Author Topic: Any update on Mius front?  (Read 290053 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #640 on: October 11, 2014, 10:49:25 PM »

Tool for platoon options replacement.
Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
Lemonade
Oberstleutnant
*****
Posts: 191


« Reply #641 on: October 18, 2014, 12:06:05 AM »

Andrey, will there be some instructions telling us how to convert 3D models that are in industry formats to a format readable by GT series, and maybe some utilities to do the conversion? Maybe I didn't spend enough time researching this topic, but I have no idea how could I, say, take my tank model to GT series, define its vital zones (ammo store, crew compartments, armour thickness, etc. - probably by some primitives, driven by an unknown naming convention?). Plus, how to define vehicle parameters like speed, acceleration, etc.?
Same question about infantry. How do I take a rigged and animated (what poses does GT require from an infantryman?) infantryman into a GT game?
Some clear guidelines for modding community would be really welcome.
« Last Edit: October 18, 2014, 12:08:12 AM by Lemonade » Logged
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #642 on: October 18, 2014, 11:53:55 AM »

Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #643 on: October 18, 2014, 12:15:51 PM »

Andrey, will there be some instructions telling us how to convert 3D models that are in industry formats to a format readable by GT series, and maybe some utilities to do the conversion?
See manual in GTOS docs folder
mkmodels.pdf


Plus, how to define vehicle parameters like speed, acceleration, etc.?
These parameters do not make sense, so never be set.
Vehicle description available through unpack and copy one of existing ones (modtools.pdf).
Better to start with simple model like gun or truck.

Same question about infantry. How do I take a rigged and animated (what poses does GT require from an infantryman?) infantryman into a GT game?
Some clear guidelines for modding community would be really welcome.
No guidelines on this topic. GT not supported tools for animations or rigged models, only skins on existing.
Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #644 on: October 18, 2014, 08:08:27 PM »

Abandoned but still moves


Hits at short range from Marders. APCR - bottom, APHE - top


Knocked out

Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
Lemonade
Oberstleutnant
*****
Posts: 191


« Reply #645 on: October 24, 2014, 09:16:57 PM »

Thanks Andrey, I'll take a look at those documents.

Andrey, will there be some instructions telling us how to convert 3D models that are in industry formats to a format readable by GT series, and maybe some utilities to do the conversion?
See manual in GTOS docs folder
mkmodels.pdf


Plus, how to define vehicle parameters like speed, acceleration, etc.?
These parameters do not make sense, so never be set.
Vehicle description available through unpack and copy one of existing ones (modtools.pdf).
Better to start with simple model like gun or truck.

Same question about infantry. How do I take a rigged and animated (what poses does GT require from an infantryman?) infantryman into a GT game?
Some clear guidelines for modding community would be really welcome.
No guidelines on this topic. GT not supported tools for animations or rigged models, only skins on existing.

Logged
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #646 on: November 06, 2014, 10:34:42 AM »

45 mm 53-K AT gun mod.1943 (with wheels from GAZ-AA truck)

« Last Edit: January 03, 2015, 02:18:32 PM by andrey12345 » Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #647 on: November 06, 2014, 10:43:00 AM »

45 mm 53-K AT gun mod.1937 (with the spoked wheels)
« Last Edit: January 03, 2015, 02:18:59 PM by andrey12345 » Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
Ultimaratio
Oberleutnant
**
Posts: 25


« Reply #648 on: November 07, 2014, 05:19:20 PM »

New fan here, looks pretty good!
Logged
Lemonade
Oberstleutnant
*****
Posts: 191


« Reply #649 on: November 09, 2014, 09:59:15 PM »

The more early war stuff, the better. Smiley
Spoke wheeled 53-K looks great.
Logged
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #650 on: December 02, 2014, 04:32:20 PM »

Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #651 on: December 04, 2014, 12:22:08 AM »

Mius-Front map changed according to WWII maps
« Last Edit: January 03, 2015, 02:18:01 PM by andrey12345 » Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #652 on: December 07, 2014, 07:14:00 PM »

« Last Edit: January 03, 2015, 02:16:53 PM by andrey12345 » Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #653 on: December 12, 2014, 08:09:57 PM »

Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
Nokturnal
Hauptmann
***
Posts: 43


« Reply #654 on: December 14, 2014, 10:39:34 PM »

Did you guys team up with the Spintires devs?!

Very impressive work. Smiley Looking forward to picking off some bogged vehicles!

Moderatorial: Quote removed.
« Last Edit: December 28, 2014, 01:56:09 PM by Krabb » Logged
Ultimaratio
Oberleutnant
**
Posts: 25


« Reply #655 on: December 17, 2014, 09:12:23 PM »

Really nice. Btw will you improve the ai which controlls my allies. Or will we be able to controll all units without penalities? Furthermore what are the specs you are aiming for?
Logged
Ultimaratio
Oberleutnant
**
Posts: 25


« Reply #656 on: December 28, 2014, 01:17:55 PM »

I also hope that my units have a bit more ammo or at least ammo trucks are more available oh and pls fix the infantry animation when they are using artillery.
Logged
Krabb
Administrator
Generaloberst
*******
Posts: 878


Chekist with a Mauser


« Reply #657 on: December 28, 2014, 02:02:52 PM »

Or will we be able to controll all units without penalities?
There is a setting for this, and in GTOS, too.

Furthermore what are the specs you are aiming for?
Probably not much different to GTOS.

I also hope that my units have a bit more ammo or at least ammo trucks are more available oh and pls fix the infantry animation when they are using artillery.
The supply situation is based on historical documents, I don't think this will be changed. Cheesy What's wrong with the animation, could you describe this in detail (or maybe in screenshots, etc.), please?
Logged

"(с Андреем) смысла спорить все равно нет" henrik
"по хамскому и неадекватному поведению Андрея ясно, что спорить тут бессмысленно" Fritz
Ultimaratio
Oberleutnant
**
Posts: 25


« Reply #658 on: December 28, 2014, 04:36:48 PM »

The operator crews look like a normal soldier on knees just without the rifle: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/46492007861198557/02BF1245AA8F493F6A10126059B68C2B9DA6E83C/ also i dont see any shell loaded.
« Last Edit: December 28, 2014, 04:48:31 PM by Ultimaratio » Logged
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
******
Posts: 5817


Jerk developer


« Reply #659 on: January 03, 2015, 12:06:30 PM »

New feature: multiple platoons in one reserve node







« Last Edit: January 03, 2015, 02:06:16 PM by andrey12345 » Logged

Реклама для игры показывала отличную графику и обещала стратегию и тактику Второй мировой войны. На самом деле не было ни графики, ни стратегии, ни тактики. Игра представляла собой серию грубых иконок, которые при нажатии ничего не делали, кроме отображения текста.
Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!