Flanker15
Generalmajor
Posts: 490
|
|
« Reply #460 on: April 16, 2014, 02:37:00 PM » |
|
But will low skill AI tanks just fire their shrapnel shells on less effective impact mode all the time.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #461 on: April 17, 2014, 09:39:11 AM » |
|
But will low skill AI tanks just fire their shrapnel shells on less effective impact mode all the time.
Shrapnel shells are used in "on hit" if shooting for armor. Like erzatz AP shells. Main purpose - is to shot on unsheeted infantry. Against infantry in shelters shrapnell are ineffective with distance fuse due to character of fragmentation field. It is obtained in the form of a cone (due to physics Newton's laws), and detonation top of the trenched infantry does not make sense - all fragments hits at ground behind the trench.
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
Flanker15
Generalmajor
Posts: 490
|
|
« Reply #462 on: April 18, 2014, 12:58:44 AM » |
|
Ok I try to explain with example.
Rookie tank gunner: I see a bunch of infantry over there so I'll just shoot a Shrap shell on impact setting into the middle of them. Veteran tank gunner: I see a bunch of infantry over there so I'll fuse the Shrap shell so it explodes in the air infront of them to increase lethality.
Also in your tank sims Shrap shells are quite good against entrenched infantry if you set the fuse about 30-50 meters infront of them.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #463 on: April 18, 2014, 09:13:30 AM » |
|
Ok I try to explain with example.
Rookie tank gunner: I see a bunch of infantry over there so I'll just shoot a Shrap shell on impact setting into the middle of them. Veteran tank gunner: I see a bunch of infantry over there so I'll fuse the Shrap shell so it explodes in the air infront of them to increase lethality.
Tthis happens automatically (not just like that 2 graduations of course), as inexperienced troop inaccurately measures the distance. Also in your tank sims Shrap shells are quite good against entrenched infantry if you set the fuse about 30-50 meters infront of them.
Compare to what? Much worst than HE shell with delayed explosion and not fill the trench.
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
Flanker15
Generalmajor
Posts: 490
|
|
« Reply #464 on: April 19, 2014, 11:01:45 AM » |
|
Cool 8)
Hows the development going, will it be coming out "soon" or "not soon"?
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #465 on: April 19, 2014, 11:38:02 AM » |
|
Cool 8)
Hows the development going, will it be coming out "soon" or "not soon"?
I dont know. More time wasted to STEAM for GTOS
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
Flanker15
Generalmajor
Posts: 490
|
|
« Reply #466 on: April 20, 2014, 12:34:50 AM » |
|
Well on the bright side if the time spent on getting steam content delivery working is a success it could pay dividends when mius front is released.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #467 on: April 21, 2014, 02:12:12 PM » |
|
Smoke, Smoke and Smoke
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
lavish
|
|
« Reply #468 on: April 21, 2014, 07:06:20 PM » |
|
Smoke, Smoke and Smoke
Very nice. Love the features you have been working on. BTW, I hope the units can evaluate wind direction! Oh well, it seems they do.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #469 on: April 29, 2014, 03:03:53 PM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #470 on: April 29, 2014, 03:05:54 PM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #471 on: April 29, 2014, 03:06:27 PM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
wodin
Generalleutnant
Posts: 500
|
|
« Reply #472 on: April 30, 2014, 10:57:43 AM » |
|
How long do we have to wait now:)
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #473 on: May 03, 2014, 07:44:45 PM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
lockie
|
|
« Reply #474 on: May 04, 2014, 09:21:15 AM » |
|
Looks tank was modernized with a halogen lamp 8)
|
|
|
Logged
|
Provocative signature removed
|
|
|
Shadrach
|
|
« Reply #475 on: May 05, 2014, 09:06:50 AM » |
|
Yaaarrgh how long must this torment go on, all those sexy tanks... it's too much for an old wargamer
|
|
|
Logged
|
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #476 on: May 05, 2014, 12:37:30 PM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #477 on: May 07, 2014, 08:55:11 AM » |
|
KV-1S in mods
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #478 on: May 07, 2014, 08:57:13 AM » |
|
|
|
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
andrey12345
Graviteam
Generalfeldmarschall
Posts: 6642
Jerk developer
|
|
« Reply #479 on: May 07, 2014, 08:58:57 AM » |
|
|
|
« Last Edit: May 07, 2014, 09:03:03 AM by andrey12345 »
|
Logged
|
Пользовательский интерфейс будет неуместен на сегодняшних широкоэкранных экранах, а оригинальные карты неопределенного метра и моделирование чисел с низкими лицами заставляют людей действительно не хотеть играть.
|
|
|
|